"KHAIRUNAZWAN RODZY adalah lulusan IJAZAH Teater ASWARA dalam pengkhususan Pengarahan. Sekarang beliau merupakan penggiat seni di sekitar Kuala Lumpur. Beliau merupakan pengarah muda yang sangat berbakat yang telah mendapat perhatian dan kepercayaan ramai pihak, antaranya, ASWARA telah memberikan kepercayaan kepadanya bagi menjadi pengarah teater muzikal berkenaan tokoh besar negara ‘MUZIKAL TUN ABDUL RAZAK (2008) – di Panggung Eksperimental Aswara’, manakala pengarah filem popular yang hebat dan terkenal, Erma Fatima juga memberikan berkali-kali kepercayaan kepada beliau dengan melantik beliau sebagai penolong pengarah kepada pengarahnya, Erma Fatima sendiri di Istana Budaya dengan pementasan ‘TEATER SIRAH JUNJUNGAN’, ‘SIRAH JUNJUNGAN TAHAJUD CINTA’ dan ‘TEATER NATRAH’. Khairunazwan Rodzy juga merupakan seorang pendidik yang baik, beliau pernah menjadi tenaga pengajar untuk rancangan reality tv ‘PILIH KASIH 1 dan 2’- RTM. Rasa kepercayaan kepada beliau layak diberi, ini kerana beliau mempunyai banyak pengalaman dalam pengarahan teater, antara teater yang pernah diarahkan oleh beliau ialah ‘PEGAWAI KHALWAT (ASWARA)’ , ‘TEATER EKSPERIMENTAL – MANUSIA HINA (ASWARA)’ , ‘Muzikal Uda dan Dara (aswara)’, ‘No Exit (aswara)’, ‘Romeo dan Juliet (Aswara)’, ‘Gema Merdeka – Perjuangan Belum Selesai (Aswara)’, ‘Waktu – sebuah Eksperimen Merdeka(mtc)’, ‘Gema Merdeka – Muzikal Tun Abdul Razak (aswara. 2008 )’, ‘TyIcKoUnS – Tycoon (ASAWARA)’ , ‘Projek koken – pokok kelapa sayang (stor dbp)’, ‘projek koken – tanda – ikan paus (PJLa)’ , 'Selamat Jalan Anak Kafir (stor Dbp)' , ‘POKOK KELAPA SAYANG (UM, SOLARIS, ASWARA)’ , ‘MENYERAHNYA SEORANG PEREMPUAN (PeTA ASWARA)’ dan banyak lagi. Beliau juga pernah ke Korea dalam pementasan teater tradisional bangsawan untuk Festival Teater Massan. Selain bergiat aktif dalam teater, beliau juga merupakan guru teater, serta jurulatih lakonan di sekitar Kuala Lumpur."

-garapan PeTA-

Selasa, 13 Januari 2009

AnTarA KhaYaLan dan ReALiti...

tanggal 11.1.2009 pukul 1 pagi aku telah membuka hati aku sekali lagi kepada perempuan ku yang aku kasihi sekali lagi. dan aku tahu apa yang semua fikirkan. aku bodoh.

tidak aku tidak bodoh tetapi siapa yang berkata bodoh itu sendiri adalah bodoh. kau semua tidak pernah melakukan kesilapan? aku tahu ini adalah kesilapan pertama dan titik hitam pertama perempuan aku dalam hidupnya dan dalam hubunganya dengan aku.

pulangnya sudah mengubat hatiku.
walaupun aku masih kau sakitkan dengan kenanganmu
aku tetap sayang kau.
walaupun aku masih kau sakitkan dengan ingatanmu
aku tetap sayang kau
walaupun aku masih kau sakitkan dengan rahsiamu
aku tetap sayang kau

dan sekarang adakah kau sedar kau memang sedang sakitkan aku
sedarku yang kau kurang manjamu,sayangmu, rayumu,kasihmu,rindumu,cintamu padaku
tetap aku sayangkan kau.

dan sekarang kau buat lah, teruslah sakitkan aku dengan kenangan, ingatan, rahsiamu yang kau agung itu.
karana aku tetap sayangkan kau.

jika kau masih begitu,
sedarkah kau bertapa kau hina kelakianku
sedarkah kau bertapa kau ludah maruahku
sedarkah kau bertapa kau pijak pemikiranku
sedarkah kau bertapa kau murtadkan kepercayaanku padamu.

apa yang kau fikir? kau mempunyai suami dan kau lakukan kecurangan kasar padanya.
aku tetap sayangkan kau

soalan aku adakah kau sayangkan aku?
sanggupkah kau berkorban untuk aku?
akukah insan pertama yang kau fikirkan?
jujurkah cinta dan perasaan pada aku?
mahukah kau bersamaku dimasa depan?

dan dia bukan baik untuk kau.
dia lelaki yang pandai mengguna peluang ketika iman kau kosong.
lelaki yang pandai bisikan kesempatan hingga sempat merobek maruah kau.
aku tahu aku pernah takut dulu kau diperlakukan seperti ini oleh lelaki seperti dia.

SEDARLAH OTAK YANG BODOH YANG BUTA PADA KEBURUKKAN DAN HANYA CELIK PADA KEBAIKKAN.
SEDARLAH.

2 ulasan:

HadSha berkata...

manusia tidak pernah lari dari melakukan kesilapan. Berikan ruang dan peluang. Orang selalu kata peluang datang sekali saja. Jadi jgn sia2kan peluang yg ada.


ibarat kata pepatah, jika kau mencintai seseorang, lepaskanlah dia pergi, dan jika dia benar2 mencintaimu, nescaya dia akan datang sendiri kepadamu tanpa paksaan, tanpa rayuan, dan tanpa tangisan. Ianya datang dari hati yang ikhlas dan jujur.
-jiwang tak?- hik

akak pening ar ngan korang nih... Korang dah la couple yg paling sempoi, pastu jadik cam gini... gua frust beb... boley?

25tahunPada2010 berkata...

doakan lah kami kak...

PemBaCa SeTia