"KHAIRUNAZWAN RODZY adalah lulusan IJAZAH Teater ASWARA dalam pengkhususan Pengarahan. Sekarang beliau merupakan penggiat seni di sekitar Kuala Lumpur. Beliau merupakan pengarah muda yang sangat berbakat yang telah mendapat perhatian dan kepercayaan ramai pihak, antaranya, ASWARA telah memberikan kepercayaan kepadanya bagi menjadi pengarah teater muzikal berkenaan tokoh besar negara ‘MUZIKAL TUN ABDUL RAZAK (2008) – di Panggung Eksperimental Aswara’, manakala pengarah filem popular yang hebat dan terkenal, Erma Fatima juga memberikan berkali-kali kepercayaan kepada beliau dengan melantik beliau sebagai penolong pengarah kepada pengarahnya, Erma Fatima sendiri di Istana Budaya dengan pementasan ‘TEATER SIRAH JUNJUNGAN’, ‘SIRAH JUNJUNGAN TAHAJUD CINTA’ dan ‘TEATER NATRAH’. Khairunazwan Rodzy juga merupakan seorang pendidik yang baik, beliau pernah menjadi tenaga pengajar untuk rancangan reality tv ‘PILIH KASIH 1 dan 2’- RTM. Rasa kepercayaan kepada beliau layak diberi, ini kerana beliau mempunyai banyak pengalaman dalam pengarahan teater, antara teater yang pernah diarahkan oleh beliau ialah ‘PEGAWAI KHALWAT (ASWARA)’ , ‘TEATER EKSPERIMENTAL – MANUSIA HINA (ASWARA)’ , ‘Muzikal Uda dan Dara (aswara)’, ‘No Exit (aswara)’, ‘Romeo dan Juliet (Aswara)’, ‘Gema Merdeka – Perjuangan Belum Selesai (Aswara)’, ‘Waktu – sebuah Eksperimen Merdeka(mtc)’, ‘Gema Merdeka – Muzikal Tun Abdul Razak (aswara. 2008 )’, ‘TyIcKoUnS – Tycoon (ASAWARA)’ , ‘Projek koken – pokok kelapa sayang (stor dbp)’, ‘projek koken – tanda – ikan paus (PJLa)’ , 'Selamat Jalan Anak Kafir (stor Dbp)' , ‘POKOK KELAPA SAYANG (UM, SOLARIS, ASWARA)’ , ‘MENYERAHNYA SEORANG PEREMPUAN (PeTA ASWARA)’ dan banyak lagi. Beliau juga pernah ke Korea dalam pementasan teater tradisional bangsawan untuk Festival Teater Massan. Selain bergiat aktif dalam teater, beliau juga merupakan guru teater, serta jurulatih lakonan di sekitar Kuala Lumpur."

-garapan PeTA-

Ahad, 14 Disember 2008

sambungan Hancur Dan Rosak Jiwa

setelah jiwa aku terlihat itu dengan kesakitan... sakit melihat ruang atau gelombang yang aku jaga agar tidak tembus dengan asap rokok yang menyebabkan perempuan aku lelah, telah dicabulnya sendiri dengan merelakan jantan itu menghembus asap itu sesuka hati ketika bersamanya.... maka aku menghantar sms yang berbunyi..."terima kasih sebab tipu" dan "tuhan dah tunjuk segalanya pada aku". maka meliarlah mata perempuan yang dulu aku sanjung itu mencari sesuatu.... bila dia terlihat aku, aku terus bergerak dengan sisa-sisa roh yang masih tinggal untuk tinggalkan tempat itu... sampai sahaja pada motor Kriss 2nd hand yang baru aku ambil, aku dengar suara yang panggil aku dengan nada yang tiada langsung kesalahan... aku pekakkan telinga dan aku kunci segala deria sentuhan agar aku dapat bergerak terus dan terus dan terus tinggalkan tempat itu...

setiap panggilan telefonnya aku biarkan tanpa berjawap.... lama...berulangkali....tetap deringan yang tidak berjawap....biar....

pada malam aku telah call dia untuk mintak penjelasan.... dia datang dan aku marah.... tanya aku beritahu sejujurnya pada aku.... jawabnya ya.... ada orang lain dan menyayanginya....dan ada lagi.....dan ada lagi......dan ada lagi rahsia yang dipecahkan...aku balik....dia balik....

5 dicember 2008, pagi, 1.30am.... aku dapat panggilan dari dia.... mintak aku supaya terimanya kembali kerana dia takut dengan jantan tersebut yang telah melakukan sesuatu yang kononnya yang perempuan itu tidak suka...... aku.....fikir...bertanya.....fikir...tanya.....fikir...tanya... aku pergi padanya dan terima kembali(bodoh tindakkan aku kauorang fikir)....aku terima...aku terima...aku terima...masih terima...

12 dicember 2008, malam, katanya mahu jumpa aku....katanya 8 malam.... kononnya ingin membuat keputusan semula kerana keputusan ingin kembali dulu dilakukan dengan paksaan aku.... FUCKOFFFFF!!!!!!....ASTAGA!!!
8 malam tunggu aku dibawah rumahnya yang mana ada keretanya tetapi tiada orang di rumah... maka aku tahu dengan siapakah dia......tindakkan aku?...aku tunggu.....tunggu....tunggu....tunggu....sebatang rokok.... 2 batang....3...4....8....10....14....16....sekotak rokok habis masih tak muncul.....nasib baik kedai surat khabar depan itu buka lagi.... boleh aku beli rokok.... merokok lagi.... dan lagi..... lagi.....muncul kereta Myvi warna hitam....dalam hati aku...oooo dia ada kereta Myvi, patutlah....aku ada Kriss 2nd hand sahaja.... nampak aku dia mencium tangan lelaki itu.... dan keluar dari kereta itu.... kereta pergi.... dia naik rumah...dan aku.... naik tangga yang satu lagi dan tunggu di depan rumahnya dahulu...dia sampai....nampak aku...dia senyum...FUCKOFFFF!!!!!
selepas itu biarlah antara aku dan dia sahaja yang tahu....tapi aku yang dengan tenang tinggalkan dia keseorangan yang sedang manangis....tak tahu sebab apa menangis... aku tidak mengasarinya... langsung tidak menyentuh tubuhnya...malah aku mintak dia jauh dari aku....mungkin aku sudah memukul kuat jiwanya, hatinya, perasaannya sehingga berdarah.... biarlah....
biarlah dia tahu bahawa jiwa aku sudah hancur dan rosak sebab perbuatan dia....
kau baru berdarah hati saja beb!!!(untuk perempuan itu)

P/S: kejujuran adalah penting bagi aku... biarlah apa yang kau mahu lakukan... baik... jahat.... haruslah berlaku dengan jujur....

2 ulasan:

Unknown berkata...

bodohhhhhhhhhhhh......klu aku jd ko,aku tgl kn popuan 2 ......aku th ko kwn blk gn dia kn....!!!!
jgn jd bodoh laaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!

Unknown berkata...

kp patut cr popuan yg btl syg ko n bkn cr popuan yg suka bpoye2!!!!!!!
aku nasihat kn ko ,tgl kn je r popuan yg pnah bt ko sakit hati n hanur kn hidup ko......
ko leh pikir,dh puas dia bkwn gn laki 2!n dia d tgl kn.pas 2 dia nk p ko blk!ko x leh nk pkr ke,ape yg dia bt kt ko!!!!!!
aku bkn nk mrh ko ,tp cuma nk nasihat kn ko...
ok r browwwwwwwww....aku sokong ko!!!!1
ingat jgn pikir psl popuan yg pnah sakit kn hati kn hati ko!!!!!

PemBaCa SeTia